تفاوت وب سایت های پويا يا ديناميک با ايستا يا استاتيک چیست

زبانهاي برنامه نويسي تحت وب دو دسته هستند. يک سري پويا يا ديناميک هستند مانند ASP.NET يا PHP و دسته ديگر ايستا يا استاتيک هستند مانند HTML. در يک سايت که به صورت پويا طراحي شده است صفحات به صورت آماده روي سرور قرار ندارند و بنا به درخواست کاربر ساخته شده و به کامپيوتر او فرستاده مي شوند ولي در يک سايت ايستا صفحات آماده توسط کاربر دريافت و ديده مي شود. اگر در سايتي فقط مطالبي براي ارائه کردن وجود داشته باشد مي توان براي طراحي از زبان ايستا مثل HTML استفاده کرد ولي اگر بخواهيد عضو گيري انجام داده و با بانک داده به طور گسترده کار کنيد بايد از زبانهاي پويا استفاده کنيد.

در مورد تفاوت ASP.NET و PHP مي توان گفت که PHP يک زبان Open Source است يعني در دنيا همه براي پيشرفت ان تلاش مي کنند ولي ASP.NET را فقط مايکروسافت توسعه مي دهد. راه حلهاي PHP و سايتهاي آن زياد هستند و مي توان به آساني در مورد ان اطلاعات گرفت. برنامه هاي مديريت محتواي تحت PHP هم بيشتر از ASP.NET هستند. از نظر تکنولوژي کار نيز به نظر مي رسد PHP جلوتر است. سايتي را که به زبان PHP طراحي شده بر روي سرورهاي لينوکس و ويندوز مي توان نگهداري کرد ولي سايت طراحي شده به زبان ASP.NET را فقط مي توان روي سرور ويندوز نگهداري کرد. سرور ويندوز نسبت به لينوکس داراي امنيت و پايداري و سرعت پايين تر هستند. از نظر منابع کتابي قابل دسترسي زبان ASP.NET بهتر است ولي از نظر منابع اينترنتي PHP بهتر است.
اگر شما با VB6 آشنايي داريد مي توانيد Visual Basic.NET را نيز آموزش ببينيد و يک سايت به زبان ASP.NET طراحي کنيد.

مطالب مرتبط

کد مطالب مرتبط را در اینجا قرار دهید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد شوید.

مدیران آموزشگاههای کامپیوتر جهت عقد قرارداد همکاری برای اعطای گواهی سایت به کارآموزان خود با ایمیل زیر مکاتبه فرمایند:
ciwadmin@ciwcertified.ir
CIWcertified.ir: تایید شده توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران
CIWcertified.ir: زیر نظر شرکت ثبت شده در اداره کل شرکتها با شناسه ملی 10861822682
CIWcertified.ir: به علت هزینه های زیاد عضویت در کنسرسیوم جهانی وب W3.ORG در حال حاضر از دستور کار سایت خارج شد
CIWcertified.ir: اعطای مدارک معتبر از سوی آموزشگاه های کامپیوتر دارای مجوز فعالیت طرف قرارداد برای دوره های اختصاصی و ICDL از سوی سازمان فنی و حرفه ای و بنیاد جهانی ICDL
یافتن مطالب :